FAQ

PrintPro Leerdam. Professionals in printen.

Kan niet detect.” wordt weergegeven op het display van het Brother-apparaat na installatie van een of meer inktcartridges (1), een cartridge te snel hebt geïnstalleerd (2) of als u een defecte, niet-originele, bijgevulde inktcartridge (3) heeft geïnstalleerd. Controleer of de inktcartridges goed geïnstalleerd zijn. U doet dit als volgt:
De onderstaande figuren zijn een voorbeeld en kunnen afwijken van uw Brother-apparaat.
 
  1. Open de cartridgeklep.
  2. Duw de vier gekleurde hendels naar beneden en haal alle inktcartridges uit het apparaat. en schakel de printer volledig UIT.
    Afbeelding
  3. Zet de printer weer AAN zonder inktcartridges en installeer vervolgens de cartridges. Als de machine UIT staat kan deze de cartridges niet detecteren.
  4. Elke kleur heeft zijn eigen plaats. De kleur van de hendel stemt overeen met de kleur van de inkt. Installeer de inktcartridges een voor een opnieuw. Installeer de inktcartridges langzaam in de richting van de pijl. De cartridge moet vastklikken. Installeer nu de volgende inktcartridge.
    Afbeelding
    Afbeelding
  5. Nadat u alle vier de cartridges hebt geïnstalleerd, sluit u het kapje van de cartridges.  
  6. Na het vervangen van een inktcartridge wordt u op het display gevraagd of de cartridge nieuw is. Bijvoorbeeld: Veranderd? Zwart. Voor elke nieuwe cartridge die u hebt geïnstalleerd drukt u op (Ja). Als de geïnstalleerde cartridge niet helemaal nieuw was, druk dan op (Nee). As u een inktcartridge op de verkeerde plaats installeert, raakt de inkt gemengd. Installeer de cartridge op de juiste positie en maak de printkop enkele keren schoon. Wanneer u de verpakking van een inktcartridge opent, moet u de cartridge installeren en binnen zes maanden na installatie opgebruiken. Gebruik ongeopende inktcartridges vóór de houdbaarheidsdatum die op de verpakking is aangegeven.
Category: Printers
  • Yvonne schreef:
    Je reactie is in afwachting van moderatie. Dit is een voorbeeld, je reactie wordt zichtbaar zodra deze is goedgekeurd.

    Mijn brother printer geeft aan dat hij niet kan detecteren. cartridge cyaan moet vervangen worden. ik heb het volgende al geprobeerd:
    – nieuwe cartridge
    – het koppelpunt met een nat wattenstaafje schoonmaken
    – printer uit, cartridge eruit, printer aan, cartridge erin.
    – connectie met pc verbreken.
    niks heeft effect. hebben jullie nog een idee wat kan werken? dit probleem is sinds dat ie een paar weken heeft stil gestaan.

  • Comment on this FAQ

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

    Load More